L’agència de turisme de la multinacional americana American Express es va trobar amb seriosos problema a l’hora de trobar Llicenciats en Turisme per a l’empresa; o no es trobava gent o aquesta no encaixava amb el perfil que es buscava. Va ser aleshores quan es va recórrer a un innovador mètode de selecció i captació d’empleats.
Es va tractar ni més ni menys que d’arribar a un acord amb la Universidad de Morón perquè els estudiants dels darrers cursos fessin pràctiques en l’empresa i participessin a un programa de captació, on serien formats en aspectes claus del sector i l’empresa, pels propis empleats, i aquells que mostressin uns òptims resultats, serien els escollits per als càrrecs oferts.
Així doncs, l’empresa no només resolia el problema de manca de persones que encaixessin en el perfil cercat, sinó que a més formava els nous treballadors des de dins de l’empresa, pels empleats veterans, fidelitzant així aquests nous treballadors en potència, i avaluant el seu rendiment per validar la seva adequació al càrrec.
Al meu parer és un exemple òptim de procés de reclutament, selecció, orientació i a l’hora formació, tot un exemple a seguir. Des d’un inici ja es du a terme la formació de totes aquells estudiants que son aspirants a ocupar un càrrec dins l’empresa, a més amb els objectius de formació ben clars, ja que en major part són alhora els criteris a seguir en el procés de selecció original. A més la mateixa formació dels estudiants és un mètode de reclutament extern. De la mateixa manera, durant el curs els estudiants són avaluats i mitjançant proves periòdiques i una de final, criteri segons el qual seran o no seleccionats. Finalment la part pràctica de la formació, les pràctiques a l’empresa, i el fet que siguin formats per empleats, fa la funció d’orientació.
Sens dubte, una d’aquelles iniciatives que no passen desapercebudes i que de ben segur moltes empreses seguiran sinó es que ja ho han començat a fer.